ÖZGE AÇIKKOL
ANTONİO COSENTİNO
NERMİN ER
CEM İLERİ
Birinci Evlilik
21.05 – 13.07.2019
Bunker
Dünya şeylerle dolu, şeylerin birbiriyle karşılaşması da öyle ya da böyle zamanın ruhunu oluşturuyor. Etkilenmeye açık olmak, kendini yenilemenin, tazelemenin en olanaklı yollarından biri. Bilimde ve düşüncede olduğu gibi sanatta da görülebilir, hissedilebilir olmayan şeyleri görülebilir, hissedilebilir kılmak için şeylerin çoklu etkisine açık olmak gerekiyor. David Hockney esin kaynaklarını gözler önüne sermekten bırakın gocunmayı, onların üzerine giderek o bağın, kendisine çarpan o dalganın izini sürmeyi özellikle seçmiş bir sanatçı. Daha ilk Los Angeles seyahatinde Kaliforniya üzerinde uçarken şaşkınlıkla gözlemlediği çok sayıdaki yüzme havuzu, sonraki işleri için belirleyici bir çıkış yolu oluşturur. Hockney daha uçaktayken kavramıştır: Suyun taşıma gücü, şeyleri hafifletir.
“Birinci Evlilik” adını verdiğimiz sergi David Hockney’nin işlerine yakınlık duyan dört sanatçıyı bir araya getiriyor: Özge Açıkkol, Antonio Cosentino, Nermin Er, Cem İleri. Her biri kendi yordamınca kur yaptı Hockney’nin işlerine, çıkma teklif etti, nişanlandı onlarla ve… Almanya Rusya’ya savaş ilan etti. Öğleden sonra yüzdüm.
Özge Açıkkol
İki, 2019
fotoğraf, her biri 60 x 45 cm
Antonio Cosentino
Taşınabilir Liman, 2018
bavul, objeler, ışıklı kutu, 60 x 17 x 52 cm
Kleptokrasi Bahçesi Serisinden, 2018
tuval üzerine yağlıboya, 80 x 100 cm
Nermin Er
Havuz Hareketleri 1-18, 2019
kağıt, metal, çeşitli boyutlarda
Cem İleri
Yüzücü, 2019
kitapçık, 13,5 x 19,5 cm, 32 sayfa