SARKİS

Sarı Punctum

08.09 – 11.11.2017

Bunker

Sarkis, Sarı Punctum, Norgunk

Karanlık mı ışığı, ışık mı karanlığı kendisinde bir gedik bilir? Hangisi hangisine rağmendir ve hangisi yerleşik, hangisi göçebe? Hangisi diğerinin uzamıdır? Yayılan ışık mıdır, yutan karanlık mı? Kaçış ve saplanış hangisindedir? Zaman bu karşılaşmanın neresindedir? Bir yerindeyse akar mıdır, donuk mu?

Mekan, kendisindeki bütün çıkışları kapatmıştır. Kaçış ve saplanış, tam da buradadır. Her şey, kırpılan bir göz gelene kadar orada öylece kalacaktır. Ama kıvılcım; kıvılcımda her şey yeniden doğacaktır.

Sarkis 1972'de, yaşadığı binanın bodrumunda bir dizi fotoğraf çekti. Flaş ışığında bir anlığına belirip yiten mekan parçaları buldu orada, kendi üzerine kapanmış, kapatılmış bellek sahneleri: izler, çizikler, akıntı şeritleri... ölesiye bırakılmış birkaç nesne ve saf beton.

Bunker Sergileri'nin ilkinde, bu fotoğrafların her birine o fotoğrafı soyutlayan sarı bir suluboya eşlik ediyor. Her görüntü kendi saklı ışığıyla aydınlanıyor böylece. Tıpkı sergi mekanının zeminine konulmuş monitörden geçen görüntülerde, ışık damlalarını Morton Feldman'ın müziğiyle su dolu bir kaseye bırakan o incecik mum gibi.

Işığın içkinlik alanındayız. Siyahın ve beyazın, sarıda varlığa gelişinde. Görünür olmayanı görünür kılan kıvılcımçakışta.

 

sarı punctum, #1-12, 1973-2017

Her biri

Siyah-beyaz fotoğraf üzerine suluboya

Hahnemühle Photo Rag ultra smooth kâğıt üzerine fine art baskı, 40 × 60 cm

Suluboya, 6 × 9 cm 

başlangıçta, damlama, 26.10.2004

film 66: video, renkli, sesli, 4 dakika 36 saniye

Sarı bir mumu Morton Feldman’ın piyano müziği eşliğinde su dolu küçük bir kâseye akıtır.

Suyu hergün tazelenen bir bardak içme suyu

İki iskemle

Sarı Punctum

Sarkis

Editoryal konsept ve tasarım: Bülent Erkmen
Metin: Cem İleri
Fotoğraflar: Cemal Emden
Norgunk Yayıncılık

Nisan 2018
ISBN 978 975 8686-90-2
76 sayfa, 16,5 x 21,5 cm
Garda Kiara 150/200 gr
93 TL

© 2021 Riverrun